پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226912
برکناري معلم متخلف و اعزام به پادگان / عذرخواهي آموزش و پرورش
تاریخ انتشار : 1395/08/15 09:06:24
نمایش : 1023
کرمان - در پي تنبيه بدني يکي از دانش آموزان مدرسه شهيد چمران اسدآباد از توابع شهرستان فهرج، سرباز معلم متخلف برکنار و به پادگان اعزام مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چندي قبل بود که فيلمي در فضاي مجازي دست به دست شد که گروهي از دانش آموزان محروم يک مدرسه در جنوبي ترين نقطه استان کرمان در اين فيلم عنوان مي کردند که معلم به دليل عدم پرداخت شهريه آنها را تنبيه کرده است اما چند روز بعد آموزش و پرورش استان در فيلمي جديد اعلام کرد که چنين امري ساختگي است و پس از بررسي هاي قضايي و قانوني هم کذب بودن فيلم مورد نظر اعلام شد.

آن فيلم و دانش آموزانش هرچند براي چند روزي در راس خبرهاي رسانه ها بودند اما به مرور زمان فراموش شدند.

اما روز گذشته فيلمي جديد منتشر شد که آموزش و پرورش را بار ديگر به تيتر رسانه هاي استان تبديل کرد.

در اين فيلم دانش آموز در يکي از مدارس شهرستان محروم فهرج در شرق استان کرمان به دليل اينکه توسط معلمش تنبيه شده با مصدوميت  مواجه شده و بينايي چشم چپ اين فرد مختل شده است.

اين بار آموزش و پرورش استان کرمان در اقدامي مثبت با ورود جدي و پيگيري اين مساله ضمن تاکيد صحت حادثه از مردم عذرخواهي کرد و طبق بررسي هاد ر مراحل ابتدايي بروز اين حادثه و قبل از رسانه اي شدن، وضعيت درماني و روند بهبود دانش آموز مصدوم را پيگيري کرده است.

سرباز معلم نيز همان روز از کار برکنار و به پادگان محل خدمتش بازگردانده شده است.
 

اما آنچه که در فيلم و خبرهاي منتشر شده در خصوص تنبه اين دانش اموز اشاره نشده است اين است که اين دانش آموز فهرجي نابينا نشده است و به دليل شدت ضربه و خونريزي داخلي چشم دچار اختلال در بينايي شده و روند درمان براي بهبود کامل بيمار در حال انجام است.

در پي تنبيه بدني يکي از دانش آموزان مدرسه شهيد چمران اسدآباد از توابع شهرستان فهرج، سرباز معلم متخلف برکنار و براي ادامه خدمت سربازي به پادگان اعزام و با ساير متخلفان احتمالي نيز برخورد قانوني مي شود

به هر صورت آموزش و پرورش کرمان در اطلاعيه اي مسئوليت اين حادثه را پذيرفته وعنوان کرده است؛ در پي تنبيه بدني يکي از دانش آموزان مدرسه شهيد چمران اسدآباد از توابع شهرستان فهرج، سرباز معلم متخلف برکنار و براي ادامه خدمت سربازي به پادگان اعزام و با ساير متخلفان احتمالي نيز برخورد قانوني مي شود.

روابط عمومي اداره کل آموزش  و پرورش استان کرمان ضمن ابراز تاسف و عذرخواهي از اين حرکت ناشايست سرباز معلم مذکور که موجب جريحه دار شدن افکار عمومي شده، بار ديگر تاکيد مي کند هر گونه تنبيه بدني در مدارس تحت هر شرايطي، ممنوع و محکوم است و با متخلفان به شدت برخورد قانوني مي شود.

در خصوص حادثه پيش آمده اما پدر دانش آموز مصدوم مي گويد: فرزند من در کلاس درس در حال صحبت با هم کلاسي اش بوده که معلم با کمربند به صورتش مي زند.

درخواست برخورد قانوني با معلم را دارم

محمد کدخدامنش مي گويد: بعد از اطلاع از مصدوم شدن فرزندم به دليل نبود بيمارستان در فهرج عرفان را به بيمارستان بم منتقل کرديم و مورد مداوا قرار گرفت و در همان روز مسئولان حراست آموزش و پرورش فهرج ما را همراهي کردند و گفتند پيگيريهاي لازم را انجام مي دهيم.

پدر اين دانش آموز افزود: در حال حاضر خبر ندارم که پيگيري ها در چه مرحله اي قرار دارد اما از مسئولان مي خواهم مطابق قانون با معلم برخورد شود و اجازه ندهد چنين افرادي در زمينه آموزش دانش اموزان فعال باشند.

وي گفت: نبايد چندين دانش آموز را به معلمي واگذار کنند که براي حضور در اين شغل تنها يک ماه آموزش ديده است.

عرفان دانش آموز صدمه ديده نيز در پاسخ به وضعيت بينايي اش گفت: بعد از اينکه کمربند به صورتم برخورد کرد روي نيمکت افتادم و چشمم دچار تورم شد و در نهايت بعد از اطلاع به والدينم به بيمارستان مراجعه کردم در حال حاضر هم بينايي چشم چپم مختل شده و مثل اين است که آب صابون در چشمم است.

در پيگيريها مشخص شد که چشم دانش آموز نابينا نشده است و به دليل ضربه دچار خونريزي داخلي شده است و به مرور زمان ديد چشم باز خواهد گشت.

مراحل درمان تا بهبود کامل فرد مصدوم انجام مي شود

محسن سلاجقه، رئيس روابط عمومي اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در اين خصوص بيان کرد: امروز مديران آموزش و پرورش از دانش آموز مذکور عيادت کرده اند و تمام پيگيريهاي لازم از ابتداي بروز حادثه تا کنون انجام شده است.

وي افزود: معلمي که دچار اين اشتباه شده است يکي از سرباز معلم هايي است که آموزش و پرورش براي جبران کمبود نيروي انساني جذب مي کند و در دبستان مشغول به کار بوده است.

آموزش و پرورش کرمان بيش از نيم ميليون نفر دانش آموز و 50 هزار نفر معلم دارد اما به دليل تعداد بالاي دانش آموزان و پراکندگي مراکز جمعيتي با کمبود شديد معلم مواجه هستيم

سلاجقه ادامه داد: آموزش و پرورش کرمان بيش از نيم ميليون نفر دانش آموز و 50 هزار نفر معلم دارد اما به دليل تعداد بالاي دانش آموزان و پراکندگي مراکز جمعيتي با کمبود شديد معلم مواجه هستيم.

رئيس روابط عمومي اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: براي جذب سرباز معلم ها گزينش با دقت و حساسيت بالا انجام مي شود و آموزش هاي علمي و حتي نحوه برخورد با دانش آموزان هم به سرباز معلم ها داده مي شود.

سلاجقه گفت: در حال حاضر فرد خاصي از کار برکنار شده است و روال قانوني براي حمايت از دانش آموز و برخورد با عوامل خاطي در حال انجام است.

وي افزود: دانش آموز بيمه حوادث است و البته روند درمان وي با دقت کامل توسط آموزش و پرورش رصد و پيگيري مي شود و در صورت نياز پيگيري هاي تخصصي پزشکي نيز انجام مي شود.

شهرستان فهرج يکي از شهرستان هاي کويري و بسيار محروم استان کرمان است که آموزش و پرورش براي رفع مشکل کمبود معلم در مناطق روستايي و عشايري اين شهرستان و ساير مناطق کم برخورد مشابه از سرباز معلم استفاده مي کند.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html